úterý 7. června 2016

Knížka č. 5: Prokletí od Lisy Jacksonové

Ahoj čtenáři,
omlouvám se za chybějící článek z minulého týdne, ale nestíhala jsem za týden knížku dočíst. Teď vám přináším recenzi na tak trochu strašidelnou a více kriminalistickou knížku, která vyjímečně není na díly, příjemné čtení! :)
Obecné info:
Autor: Lisa Jacksonová
Žánr: světová literatura, detektivka
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 568
Vydáno v roce 2015 (originál v roce 2014)

Moje hodnocení: 79 %

***
Sarah McAdamsová se rozhodla začít nový život: přestěhuje se do Oregonu a zrekonstruuje chátrající rodný dům. Její dcery Jade a Gracie nejsou viktoriánskou barabiznou na břehu řeky nijak zvlášť nadšeny a na příjezdové cestě začne o správnosti svého nápadu pochybovat také Sarah. Vybaví se jí vzpomínky na chladnou odtažitou matku, na nevlastní sestru, která beze stopy zmizela... a také na noc před dávnými lety, kdy se samotná Sarah záhadně ocitla na střeše domu, celá bez sebe, v horečnatém blouznění.
O domě se v kraji povídá, že je prokletý od okamžiku, kdy se ze střechy zřítila jeho první obyvatelka. Sarah jako malá cítila, že by na těch řečech mohlo něco být, a teď se jí se stejným dojmem svěřuje i dcera. Jenže Sarah nemá na takové historky čas, protože se musí zaobírat spoustou jiných, pro ni mnohem důležitějších věcí.
Začne se bát, teprve když se z nedalekého městečka začnou šířit hrozivé zprávy o zmizelých dospívajících dívkách. Teprve tehdy ji staré stěny sténajícího domu dostanou do děsivého sevření. Kdesi hluboko v paměti má ukrytý klíč k rozluštění nanejvýš reálného nebezpečí. Záleží jen na ní, jestli se dokáže postavit tváří v tvář svým nejhorším obavám, aby zastavila pradávnou noční můru, která jí chce znovu vtrhnout do života...

Příběh začíná přistěhování Sarah s dcerami do domu jejího dětství. Její starší dcera Jade je jako každý puberťák proti a myslí si jen, že jí máma tímto zkazila život. Za to její mladší dcera Gracie je už dopředu nadšená, protože si pečlivě o tom "strašidelném domě"  nastudovala veškeré materiály co na internetu našla. Po tom, co se Sarah s dcerami provizorně zabydlí se spacáky v obývacím pokoji, navštíví svoji matku Arlene v domě důchodců, jenže to setkání nedopadne tak jak by si představovala, spíš katastrofálně. Do toho její mladší dcera tvrdí že spatřila ducha a Sarah narazí do svého bývalého - Clinta Walshe. Co se ještě pokazí?

***

Na tuto knížku jsem se těšila, byla jedna z posledních z knihovny, které jsem si chtěla přečíst - a také nejdelší. Upoutal mě ten obal - tak temný, strašidelný. Líbila se mi ta představa velkého strašidelného domu. Je podle mě velice poutavý a název výstižný.
Knížka se velmi dobře četla - ačkoli jsem neměla tolik času, jak bych si přála. V těchto letních dnech bych si stále nejradši četla s kávou v ruce venku na lehátku - bohužel mám zkouškové a přijímačky. Dílo "Prokletí" je napsané z pohledů více postav. Je to zde velmi dobře vyznačené a tak se v tom vyznáte. 
Děj je velmi zajímavý a má dvě linie - první je zabydlování Sarah v jejím rodném domě a rekonstrukce pozemků a druhá linie se zabývá tajemným únoscem dívek. Všechno je velmi dobře propletené a na konci se všechny vaše otázky vyjasní. 

2 komentářů:

Salima Uddinová řekl(a)...

Od Lisy jsem zatím četla jen jednu knížku, ale určitě si přečtu i další :) A tvoje recenze mě nalákala si Prokletí přečíst :)

Siraelxy řekl(a)...

Hezká recenze. O knize jsem neslyšela, ale zdá se být dobrá.
O všem? Ovšem!

Okomentovat