pátek 27. května 2016

Knížka č. 4: Navždy princeznou od Meg Cabotové

Ahoj čtenáři,
velice se omlouvám za větší zpoždění, ale vzhledem ke zkouškovému, nebyl čas.  Dnes Vám přináším recenzi na knížku, která je další z těch, které nejsou tak úplně první díly. Doufám, že se bude líbit.


Obecné info:
Autor: Meg Cabotová
Žánr: román
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 333
Vydáno v roce 2011

Moje hodnocení: 60 %

***
Od chvíle, kdy jsme se s princeznou Miou setkali naposledy, uplynuly dva roky. Její školní léta spějí ke konci. Chodí s J. P., přátelí se s Michaelem, prohlubuje přátelství s Lanou, ale s Lilly se ještě neusmířila. Za týden jí bude osmnáct, přijali ji na všechny vysoké školy, na které se hlásila, ale bojí se, že je to jen kvůli jejímu původu. Napsala zamilovaný román a bezúspěšně se jej snaží vydat. Náhle se všechno v jejím životě začíná hroutit a jistoty mizí. Mia začíná pochybovat o svém vztahu, o své rodině, o svém otci. A navíc je ještě odhodlaná, že ještě do maturity stihne přijít o panenství...

Tato knížka sleduje příběh Mii Thermopolisové, princezny Genovii. Ta se za poslední dva roky naučila "princeznování" a ví, jak zvládat nechtěnou pozornost. Bohužel se pohádala se svojí nejlepší kamarádkou Lilly, kvůli rozchodu se svým bývalým Michaelem. Michael se najednou vrací do New Yorku, začíná se malinko sbližovat s Lilly a s J.P. to začíná skřípat. Do toho straší její Grandmere kvůli oslavě jejích 18tin. Jak to všechno dopadne?

***
Tuto knížku jsem dostala od své úžasné kamarádky k narozeninám. I když je to ani já nevím kolikátý díl, nevadilo to. Ze začátku mě knížka sice zaujala příběhem, ale bránilo mi, jak je napsaná. Knížka je napsaná ve formě deníku, který autorka rozdělila podle data, času a místa. Zápisy z Miina deníku prokládají zprávy s jejími kamarádkami ze školy. Trvalo mi skoro půlku knížky, než jsem si na toto zvykla.

Příběh je velmi hezký a knížka je, když pominu "deníkovou formu", velmi hezky napsaná. Mia řeší každodenní trable puberťačky a těm bych tuto knížku doporučila. Ač je tato knížka nejspíše určena pro mladé čtenářky, určitě si jí lze přečíst i ve starším věku. Jazyk není nějak vyhraněný pouze pro mladé čtenářky. Tento druh literatury pro mladé čtenářky nečtu každý den, nejspíše bych si předchozí díly přečetla, ale není to zrovna můj šálek kávy. 

0 komentářů:

Okomentovat